חצי גמר ספייסלאב

חטיבת בן צבי אירחה בסלון הבית את אירוע חצי גמר ספייסלאב בשיתוף קרן רמון של חטיבות שז"ר ובן- צבי קריית אונו.

באירוע, התחרו תלמידי החטיבות על הזכות להציע את הניסוי שייצג את העיר בתחרות גמר ספייסלאב הארצית. הניסוי שייבחר – ישוגר ויבוצע בתחנת החלל הבינלאומית.

הקבוצה חולקה ל-4 צוותים מעורבים וכל צוות נדרש להציע ניסוי.

במסגרת תכנון הניסוי, נדרשו חברי הצוות לבחור נושא מרכזי, לבחירתם, לקרוא ולהעמיק ברקע עיוני מדעי תוך הסתמכות על מקורות מדעיים מהימנים. בהמשך יצרו התלמידים קשר, באופן עצמאי, עם חוקרים ואנשי מדע בתחומי המיקרוביולוגיה והרפואה בכדי שיסייעו ויכווינו אותם בתכנון הניסוי ובהכנות לביצועו. כל זאת תוך הסתייעות במורה המלווה עדי אידל ובמנטור אבירן אבו צדקה.

האירוע נפתח בתערוכה מדעית במסגרתה הציגו הצוותים את הניסויים בפני האורחים והשופטים והשיבו על שאלותיהם בצורה מקצועית ביותר. משם למרכז האירוע במהלכו הציגו הצוותים, באופן דיגיטלי וביתר פירוט, את הניסויים והשיבו לשאלות נוספות. בסיום הערב הכריזו השופטים על בחירתם.

הניסויים שזכו:

למקום הראשון הגיעו רועי צימליכמן (ח5), ליאור צימליכמן (ח5), רם רובינשטיין (ח5), דין אוריון (ח5) ויהב הייט (ט9) –   "השפעת מיקרוגרביטציה על קצב התמיינות של תאי מונוציטים למאקרופאגים" העוסק בתאי דם לבנים. 

למקום השני המכובד הגיעו  נדב דן (ט9), בן פריס (ט9) הדר זיידל (ט9)  ונדב מחטיבת שז"ר – "הרצפטין בחלל" – העוסק בתרופה כימותרפית לסרטן השד.

כיבדו את האירוע בנוכחותם מר רון מלכה, סגן ומ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך. הגב' נירה פרידמן מנהלת אגף החינוך והגב' מירב וייס, מנהלת מחלקת בתי הספר וכמובן מנהלות החטיבות עדה נחום וגלית לוי, צוות שיפוט הכולל נשות מחקר, מדע והנדסה מהאקדמיה והתעשייה הישראלית, נציגות קרן רמון המלווה את הפרויקט וההורים הגאים.

התלמידים הציגו יכולות מרשימות ואנו מחזיקים אצבעות לקראת השלב הבא.

הגדרות כלליות כניסה למערכת