אירוח המשלחת מגרמניה בארץ

בשבוע השני של מרץ אירחו תלמידי כיתות ט' של חטיבת הביניים בן צבי מקריית אונו משלחת של 17 תלמידים ותלמידות בני גילם מחטיבת הביניים ע"ש היינריך היינה מהעיר דרייאייך שבגרמניה.
שני בתי הספר מקיימים קשרי ידידות וחילופי תלמידים מזה ארבע שנים. חילופי תלמידים אלו הפכו למסורת יפה של מפגש בין מדינות, הרחבת אופקים והעמקת הידידות בין הערים במטרה להעמיד שגרירים לקירוב לבבות בין העמים.
ההכנות לקראת האירוח בחטיבת הביניים בן צבי כללו מפגשים עם יועצת בית הספר והרצאת אורח באשר להבדלי תרבויות ולהתמודדות עם מצבים.

התלמידים המארחים עברו פעילות גיבוש בינם לבין עצמם, הכינו מצגות על אתרים בארץ, על התרבות הישראלית, על קריית אונו ועל חטיבת הביניים, כמו גם על בית הספר המתארח, התרבות המאפיינת אותו ואת העיר דרייאייך בה ממוקם.

במהלך הביקור, החברים במשלחת הגרמנית והישראלית בילו ביחד שבוע אינטנסיבי שכלל פעילות גיבוש במתחם שרונה, טיול למערת קשת ולעכו, טיול לים המלח וטבילה בעין בוקק וסיור בתל-אביב יפו. בכל ערב התקיימו פעילויות בבתי המשפחות המארחות, כולל מסיבות, ארוחת ערב חגיגית ושבת חופשית עם המשפחות המארחות, בה יצאו לטיולים ברחבי הארץ.

ביום האחרון לביקור נערך בבית הספר מפגש סיכום חגיגי. למפגש זה הגיעו ראש העיר, מר ישראל גל, וגב' נירה פרידמן, מנהלת אגף החינוך לפגוש את האורחים, לשמוע על הביקור, ולברך את המשלחות, מלוויהן ואת גב' גלית לוי,מנהלת חטיבת הביניים בן צבי אשר יזמה את הקשר עם ביה"ס היינריך היינה וביחד עם הגב' זיגריד הרנישפגר, מנהלת ביה"ס ע"ש היינריך היינה איפשרו את קיום המשלחות משני בתי הספר זו השנה הרביעית.

ביום זה התקיימה פעילות אינטראקטיבית, בה התבקשו התלמידים לתאר את חווייתם המשותפת בשבוע זה. חברי המשלחות קיבלו תשורות קטנות מראש העיר ומבית הספר למזכרת וכתבו זה לזה מילים אישיות. התגובות לחוויה כולה ולמגעים האישיים חיממו את הלב.
מירי פורמן, מנהלת שכבת ט' וראש המשלחת בפעם השלישית, ביקשה להודות לתלמידים המקסימים, למנהלות שני בתי הספר ולמלוות שירלי ברט ורונית נחום, מורות ומחנכות ט' בחטיבת בן צבי ודיוויד קמר ויוליה טופי, המורים מבית הספר המתארח. מירי שיבחה את אירוח המשפחות שנעשה ברוחב לב והורגש לאורך כל שבוע הפעילות.
ב-28/3 צפויה להתארח המשלחת מחטיבת בן צבי בביה"ס היינריך היינה.

הגדרות כלליות כניסה למערכת