כיתת תקשורת Asd

חטיבת בן צבי  מונה כ – 800 תלמידים. החטיבה מחנכת את התלמידים לסובלנות וכבוד לכל אדם. תלמידי בית הספר מחבקים את תלמידי החינוך המיוחד ומנהלים עימם שיח מכבד הניכר בלימודים משותפים ובפעילויות בית סיפריות. במיצב האחרון אחוז גבוה מאוד מהמורים והתלמידים  ציינו שבחטיבה פועלים רבות על מנת לקדם סובלנות כלפי האחר והשונה .

בחטיבת "בן צבי" שלוש כיתות תקשורתיות, ASD, כיתה אחת בכל שכבת גיל ז'-ט'.

בכל כיתה 7-8 תלמידים שהמאפיין אותם הוא הקשיים בתחום התקשורתי והחברתי. כמענה לצרכים המיוחדים של התלמידים בכיתות הללו, נמצא צוות גדול הכולל :

שתי מחנכות ( בכל כיתה מחנכת מנהלת כיתה ומחנכת משלימה )

מטפלים מקצועיים : בתחום המוסיקה, האמנות והצילום

קלינאית תקשורת

שתי סייעות חינוכיות בכל כיתה

צוות הכיתות נתמך בגורמי המקצוע הבאים :

רכזת הכיתות התקשורתיות

יועצת צמודה שאחראית על הטיפול בכיתות

מדריכה מטעם משרד החינוך

פסיכולוגית לתחום החינוך המיוחד.

צוות הכיתות החינוכי והטיפולי נפגש מדי שבוע לישיבה כחלק ממערך הטיפול ובחינת ההתקדמות של התלמידים.

תכנית הלימודים של התלמידים כוללת את מקצועות הליבה וכן מקצועות ייחודיים כגון: בישול, אילוף כלבים, תאטרון, חקלאות , חינוך מיני חברתי וכישורי חיים.
כל תלמיד משולב בכיתה גדולה קבועה, בצמוד למחנכת קבועה מהשכבה ולומד חלק מהמקצועות בכיתה זו על פי יכולתו תוך קבלת תמיכה אישית לה הוא זקוק. לכל תלמיד נתפרת "חליפה אישית", מערכת אישית, המורכבת ממקצועות אותם הוא לומד בכיתה הגדולה ומקצועות הנלמדים במסגרת הכיתה הקטנה.
השילוב הוא לימודי אך גם חברתי. התלמידים משתתפים בכל הפעילויות החברתיות של בית-הספר והשכבה. חלק מהתלמידים פעילים במועצת תלמידים, אחרים לוקחים חלק בטקסים ובפרויקטים שונים כגון התנדבות עם קשישים, תרומה לנזקקים ועוד. כולם יוצאים לימי שדה, ימי גיבוש, מופעים והצגות, טיולים שנתיים ועוד. קשרים חברתיים נוצרים בין התלמידים לתלמידי הכיתה הגדולה כחלק מתכנית השילוב בפיקוח והובלת הצוות .

שילוב התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים תורם רבות לתלמידים עצמם כחלק משילוב חברתי עתידי בחברה הרגילה, וכן לתלמידים בכיתות הרגילות שלומדים הלכה למעשה את ערך הנתינה, קבלת האחר, סובלנות כלפי כולם, הכלה כבוד ועוד.

תלמידי הכיתות הינם תושבי קריית אונו ותושבים המגיעים מערים אחרות לאחר וועדות השמה ונמצאו מתאימים לכיתה בעלת אופי זה. התלמידים הלומדים בכיתה זו שובצו ע"י משרד החינוך בהליך המקובל.

הגדרות כלליות כניסה למערכת