תפריט

אודות חטיבת בן צבי

שנת הלימודים תשע"ט – שנה בה מביטים אל המח"ר

בביה"ס 24 כיתות לימוד ולומדים בחטיבה 805 תלמידים. שלוש כיתות חינוך מיוחד, שלוש כיתות מצוינות מדעית וכיתות נורמטיביות. בביה"ס נבחרת כדורסל המתאמנת פעמיים בשבוע. צוות החטיבה רואה במצוינות האישית ומיצוי היכולת של כל תלמיד יעד חשוב לחינוך והצלחה בחיים ומשקיע משאבים רבים בדרכי הוראה שיתאימו לכל תלמיד באופן אישי.

אנו בחטיבה מנהיגים מצוינות אישית וחברתית במעגלים שונים כאשר הצוות מהווה מודל לשיתוף פעולה, עבודת צוות פורייה ורכישת מיומנויות התואמות את המאה ה-21. מנהיגות התלמידים מתחילה במעגלי השיח במסגרת כיתתית של מפגשי החינוך וממשיכה בפעילויות שונות של תלמידים רבים. בכל כיתה מלווה המחנך במעגל שיח קבוע חצי מתלמידי כיתתו למפגש אישי  של ליווי והעצמה. מחנך הכיתה מהווה את המבוגר האחראי, המנטור המנחה עבורם, מלווה אותם בכל דרך ומסייע בפתרון קשיים כשקיימים.

תלמידים רבים פעילים במועצת התלמידים, במשצ"ים- מדריכי של"ח צעירים, בהדרכות של מנחים עמיתים, בפעילויות בתנועות הנוער ועוד. אנו מקיימים שיתופי פעולה פוריים עם החינוך הבלתי פורמאלי בעיר ובכלל מתוך הבנה שתלמידי החטיבה הינם תלמידים של בן-צבי מבוקר עד ליל, החינוך אינו מסתיים בתום יום הלימודים בביה"ס.

הלימודים בחטיבה נלמדים ברמה גבוה הדורשת מכל תלמיד להשקיע מאמצים בלמידה עקבית. אנו מקפידים על התנהגות ללא דופי של כל תלמידינו, שמירה על כללי התנהגות מקובלים והקפדה על תקנון ביה"ס..

בשנים האחרונות משתלמים כל חברי צוות ההוראה בבית-הספר בהתאמת דרכי ההוראה לרוח הטכנולוגיה והקדמה. הלמידה בכיתות במקצועות רבים הופכת כזו המשלבת עבודת צוות, למידה אינטראקטיבית, הוראה מרחוק, שימוש במקורות מידע זמינים ועוד.  לחטיבה מגיעים תושבי קריית אונו בוגרי בתי הספר היסודיים בעיר.

 

חטיבת "בן צבי" מעצבת את המח"ר מנהיגות, חברה ורב תרבותיות בעולם משתנה.             

החטיבה רואה במנהיגות דרך עבודה וערך מוביל בכל תחום דעת ופעילויות העשרה בלמידה והוראה, בהתנדבות ובקבוצות מנהיגות מגוונות.

ערכי המנהיגות והמצוינות שזורים בחיי היומיום של בית הספר: מעגלי שיח,  הטמעת יכולות הבחירה של הלומד (הלומד כמנהיג) בכל תהליך הוראה-למידה, מנהיגות כשיעור בשבוע, אזרחות פעילה לצד "שורשים וכנפיים" שמהותם להכיר את עצמי ומקומי בחברה הישראלית.

    לאחר רכישת הכלים והמיומנויות התלמידים לוקחים אחריות להוביל רעיונות המבוססים על התהליכים והערכים שהוטמעו במהלך תהליך הלמידה בבי"ס בתחומי הדעת השונים ובדרכי עבודה יצירתיות:

הערכה חלופית ומגוונת, פרזנטציות, עבודות חקר, למידת עמיתים, PBL, דיבייט, סימולציות ועוד. כל תלמיד בוחר מה יהיה חלקו בעבודה המשותפת בהתאם לחזקותיו. העבודה משולבת בחלק מהמקרים מתחומי דעת שונים, למידה אינטרדיסציפלינרית.  תלמיד יבחר את תחום הדעת בו הוא מגלה הכי הרבה עניין ומרגיש בו הכי חזק.  

בחטיבה קבוצות מנהיגות שונות הפועלות בתוך ביה"ס ומחוצה לו:

  • שיתוף פעולה עם חטיבת ביניים דרוזית בכפר ג'וליס "בי"ס מקיף שש שנתי ג'וליס".
  • קבוצת המנהיגות המייצגת אותנו מעבר לגבולות המדינה מול בית הספר ע"ש "היינריך היינה" בגרמניה.
  • קבוצה מובילה ב"גלובל ג'נריישן" באנגלית.
  • קבוצת המנהיגות הרב דורית.
  • קבוצת המנהיגות המדעית.
  • מנהיגות תלמידים הפועלים בביה"ס למען חברת הילדים.
  • מנהיגות מובילה בקהילה עם ניצולי השואה.
  • נאמני האומנות .
  • שילוב הפוך בכיתות ה- ASD.
  • מנהלת ספורט – תלמידים למען פעילויות ספורטיביות בביה"ס .
  • מדריכי של"ח צעירים.
  • קבוצת תלמידים המתמחה ברדיו תלמידים.
  • נאמני צילום ותיעוד.
  • קבוצות דיבייט באנגלית ועברית בהנחיית צוות המורים.
  • מורים מובילים קבוצות תלמידים בתחומי עניין שלהם בנקודות זמן ייעודיות במהלך השנה.

הקבוצות הללו פועלות כחלק מתוכנית הלימודים במקצועות השונים .       

קבוצת תלמידים היוצרת קשר לאורך השנה מול בית הספר ע"ש "היינריך היינה" בגרמניה סביב נושאי מדע וחברה, ומנהלת קשר משמעותי סביב נושאים משמעותיים עד לכדי מפגש פיזי בין התלמידים.

עיצוב דור המח"ר-מעורבות, חברה ורב תרבותיות

"אם הפעולות שלך נותנות השראה לאחרים לחלום יותר, ללמוד יותר, לעשות יותר ולהיות יותר ממה שהם, אז אתה מנהיג"     ג'ון קווינסי אדמס

בסיסו של סמל ביה"ס – היד הפרושה – סמל לנתינה, תמיכה, ליווי, עוצמה, צמיחה והגשמת יעדים. העלים במספר צבעים ובגדלים שונים מייצגים את השונות והייחודיות של ביה"ס על כל הבאים בשעריו.

       בשלוש השנים שחלפו השתלם צוות החטיבה בדרכי הוראה חלופיות ושיטות למידה מגוונות: שילוב משחק בהוראה ע"י "פסיפס", המכון הדמוקרטי בלמידה בוססת פרויקטים במשך שנתיים, מתודיקה בלמידה חדשנית ויציאה מהפרונטליות לעבודה מעשית.  השנה משתלם הצוות בשתי השתלמויות שונות המשלבות מעבר העבודה של המורה ממורה למנחה: "מחנכים לשינוי" הכשרת המורה כמנחה קבוצה, מנטור, בדיונים כיתתיים וקבוצתיים בנושאים חברתיים, פוליטיים ואקטואליים (התוכנית פותחה בשיתוף המטה לחינוך אזרחי במשרד החינוך, מנהלת חינוך ירושלים וקרן ירושלים). ו"מיינדפולנס"-השתלמות מורים לטיפוח מודעות קשובה, ההשתלמות מועברת ע"י מכון מודע, המרכז הרב תחומי בהרצליה.

ייחודיות החטיבה

  • כיתת מנהיגות מדעית – כיתה ובה תלמידים שתחומי העניין שלהם רבים והם רואים עצמם כמובילים חברתיים, מתנדבים ופעילים בחברה. כיתה זו לומדת שעות רבות יותר במתמטיקה, מדעים ומחשבים – פירוט בסעיף כיתת מנהיגות מדעית.
  • ספייסלאב – תוכנית דו שנתית לתלמידי שכבה ח' במסגרת תוכנית "רמון ספייסלאב"- תוכנית החלל המתקדמת בישראל לחטיבות הביניים. המורה עדי אידל יוביל את הקבוצה יחד עם מנטור מקרן רמון. במסגרת הלימודים יוכלו התלמידים לחוות ניסויים מדעיים מגוונים ולנסות ולשלוח ניסוי ייחודי לתחנת החלל הבינלאומית. הלימודים מתקיימים בסוף יום הלימודים.
  • מסלול לתיאטרון – תלמידים המעוניינים בכך יכולים להצטרף לתיאטרון בן-צבי וללמוד משחק, ולפתח את כישרון העמידה שלהם מול קהל. התלמידים יופיעו בפני ביה"ס באירועים שונים. הלימודים מתקיימים בסוף יום הלימודים.
  • להקת בן-צבי– מקהלה שהיא נבחרת ובה שרים תלמידים מכל השכבות שירים וריקודים לקראת כינוסי שכבה, טקסים ועוד. התלמידים מלווים ע"י המורה הדר כלפון. הלימודים מתקיימים בסוף יום הלימודים.
  • נבחרת כדורסל – תלמידים שמשחקים כדורסל מוזמנים להצטרף לקבוצת השחקנים בביה"ס ולשחק שעתיים בשבוע בסוף ובתחילת יום.     

 

.

הגדרות כלליות כניסה למערכת